Max Verstappen is nu al Nederlands beste formule-1 coureur allertijden. Sinds zijn opkomst in de formule 1 is de Limburger een rijzende ster, op weg naar het wereldkampioenschap! In totaal zijn er drie logo’s van Max Verstappen. Het “MV” logo, het rijdersnummer 33 logo en het logo met de leeuwenkop. In dit blog geven we je een inkijkje in het verhaal achter de logo’s van Max Verstappen.
Het logo werd ontworpen op basis van twee kernwaarden: no-nonsense en to the point, woorden die passen bij het karakter en de rijstijl van Max. De letter ‘V’ is prominent aanwezig in het nieuwe logo, net als in de helm van zowel Max als Jos. De twee driehoeken maken van de ‘V’ een ‘M’, de initialen van Max. De scherpe randen van het logo accentueren de competitieve en vastberaden sportmentaliteit van Max Verstappen. De symmetrische vorm benadrukt de balans welke nodig is om een formule 1 auto te controleren. Het nieuwe Max Verstappen logo werd in 2016 tijdens de Grand Prix op Spa Francorchamps gelanceerd in combinatie met een website en app, gemaakt door het bedrijf Triple uit Alkmaar.
Als extra beeldmerk voor op zijn racehelm heeft Max Verstappen gekozen voor het gebruik van een leeuw. De leeuwenkop verwijst niet alleen naar de Nederlandse roots van de in Monaco woonachtige formule-1 coureur. Max laat hier zelf het volgende over weten: “Ik ben van mening dat de leeuw zelf een indrukwekkend dier is. Het straalt kracht uit en is overheersend. Het dier is erg indrukwekkend om naar te kijken.”
Max wilde een eigen ontwerp voor de leeuwenkop die afwijkt van bestaande illustraties van leeuwenhoofden. Hij zocht naar een coole manier om zijn nieuwe “MV” logo en de leeuwenkop te combineren. Het is niet moeilijk te zien maar we willen het hier toch even zwart-op-wit bevestigen. Het “MV” logo vormt de ogen en de wenkbrauwen van de het beeldmerk met de leeuwenkop. Het logo is vaak te zien in combinatie met de hashtag #unleashthelion. Concurrent Lewis Hamilton rijdt rond met een panter als logo, toeval?
Sinds Max Verstappen actief is in de formule 1 heeft hij het getal 33. Veel mensen vinden het raar dat een van de beste coureurs in de formule 1 zo’n hoog getal als rijdersnummer heeft. De reden dat Max verstappen nummer 33 heeft gaat terug tot in zijn jeugd. Als kind gebruikte Max altijd al het nummer 3 op al zijn karts en racewagens. Omdat dit nummer al bezet was door Daniel Ricciardo voegde Max een extra drie toe toen hij begon in de formule 1. Verstappen koost voor het getal 33. “voor dubbel geluk” zei hij al lachend bij de bekendmaking destijds. Bovendien ziet het er volgens Max ook nog eens goed uit.
Het getal 33 is vandaag de dag een cruciaal onderdeel van de branding van Max Verstappen geworden. Het cijfer pronkt dan ook fier op de merchandise van Red Bull Racing zoals T-Shirts, petjes vlaggen, helmen, handschoenen, speelgoedauto’s en nog veel meer. Over het ontwerp van het dubbele drie logo is ook nagedacht. De rechter 3 overlapt enigszins de linker 3 waardoor het gevoel van actie en beweging ontstaat. Het doet je denken aan een inhaalactie op de baan. Daarnaast ontstaat er door deze overlap in het midden van het logo een soort pijlvorm dankzij de bolling van de linker 3. Deze pijlvorm bevestigd het gevoel van snelheid zoals we dit kennen van de pijl in het logo van de Amerikaanse vervoerder FedEx.
Over Logospot.nl
Wij zijn Logospot.nl. Jouw online logo ontwerper! Wij zien het als onze missie om elke (startende) ondernemer te voorzien van een kwalitatief logo tegen een messcherp tarief. We zetten jouw merk of personal brand graag goed in de markt. Dit doen we op basis van meer dan 10 jaar ervaring. Onze logo’s schitteren in een breed scala aan vakgebieden en sectoren. Kickstart jouw bedrijf met een logo van Logospot.nl