De Why (waarom)
In de kern van de drie (de middelste circel) staat de Why, ‘het waarom’ van je onderneming beschreven. Zie het als de drijfveer of het doel van de organisatie. Waarom doen we wat we doen? Met welke reden staan we in de ochtend op? Waar geloven we in als team.
Recentelijk heeft het team van logospot dit nog met een Tweewielerwinkel uitgewerkt. In overleg kwamen we erachter dat de tweewielerzaak mensen graag met een glimlach op de fiets wilde zien. Het doel was om de klanten altijd tevreden te weer weg te laten fietsen. Dit werd dan ook de ‘Why’ van hun nieuwe marketingstrategie.
De How (hoe)
Bij de how kijken we naar de manier waarop we het waarom kunnen verwezenlijken. Hier beschrijf je de processen die nodig zijn om onderscheidend vermogen te creeëren. Voorbeeld: Als je concurrent op zondags gesloten is kan jij dit gebruiken om je concurrent op deze wijze voorbij te gaan.
De What (wat)
Bij de buitenste circel what ligt de focus op het resultaat. Wat wil ik bereiken middels mijn onderscheidende vermogen en bijbehorende processen. Voorbeelden van resultaten zijn winst, volgers, likes, leads, conversies, sales etc.
Indien je al deze strategische punten voor jezelf helder hebt ben je in staat het onderscheidende vermogen dat je ontdekt hebt toe te passen om de visuele identiteit van je bedrijf. Zo kun je een ontwerper vragen om tijdens het ontwerpen van het logo van je bedrijf rekening te houden met de zaken welke jouw onderneming sterker maakt ten opzichte van de concurrentie.